Mye sjekking på Ryanair

Dette er det rareste Ryanair har fått spørsmål om.

Her ser du Ryanairs kommunikasjonsdirektør Stephen Mcnamara og kundeansvarlig Caroline Green.   Foto: Silje Ulveseth
Her ser du Ryanairs kommunikasjonsdirektør Stephen Mcnamara og kundeansvarlig Caroline Green. Foto: Silje Ulveseth Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

De fleste flyselskap opplever å få noen klager i løpet av et år. Lavprisselskapet Ryanair er intet unntak.

– Vi får ofte tilbakemelding om fanfaren som spilles ved landing. Enten elsker du den eller så hater du den, forteller Stephen Mcnamara, kommunikasjonsdirektør i Ryanair, til DinSide.

Ryanair setter opp prisen: Dette blir dyrere

– 50 prosent dating-byrå

Men Ryanair får ofte et annet spørsmål, som egentlig ikke har så mye å gjøre med selve flyselskapet å gjøre.

– Svært ofte får vi brev fra noen som forteller at "Hei. Jeg var på det og det flyet på plass nummer xx, og ved siden av meg satt det en kjempefin jente. Kan dere skaffe meg telefonnummeret hennes?", sier Caroline Green, som er Ryanairs kundeansvarlig.

Green forteller at det kommer veldig an på brevet om de gjør det eller ikke.

– Hvis personen virker hyggelig og det høres reelt ut, sjekker vi som regel. Men vi deler aldri ut telefonnummeret til en passasjer uten vedkommendes tillatelse, påpeker hun.

Det er, ifølge Mcnamara, ikke sjelden at Ryanair får slike forespørsler. Og noen ganger er det full klaff.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer