Flere enn 600 av passasjerene stilte på et spontant protestmøte, etter at luksuscruiset de seilte med droppet fem havner på grunn av skipets motorproblemer. Det skriver Daily Mail.
Passasjerene karakteriserte cruiseoppholdet som et fengsel, og truer nå med å ta saken til retten for å få skikkelig kompensasjon fra cruiseselskapet P&O.
Passasjerene har betalt fra 90.000 til opp mot svimlende 400.000 kroner for det 93 dager lange luksuscruiset. Cruiseselskapet P&O har sagt at passasjerene vil få tilbakebetalt prisen for fire dagers cruise, i underkant av 4.000 kroner for dem som har betalt den billigste prisen.
- Å bare besøke to havner på 22 dager er ikke det jeg sparte i 20 år for å kunne gjøre, sa passasjeren Jennifer Dunthorne, ifølge Daily Mail.
Passasjerene har gått glipp av tre stopp i New Zealand, og to stillehavsøyer på grunn av skipet Auroras motorproblemer. Skipet befinner seg nå utenfor sørspissen av Californiahalvøya i Mexico.
Seks dager i Auckland
Det 76.000 tonn tunge skipet, som er stjerneskipet til det britiske cruiseselskapet, begynte å få motorproblemer da det forlot Sydney. Det klarte så vidt å seile til Auckland i New Zealand, men ble liggende her i seks dager for reparasjoner. Dermed gikk de over 1.700 passasjerene glipp av Wellington, Napier, Bay of Islands, og Moorea og Tahiti i Fransk Polynesia.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger