Under åpningen av Reiselivsmessen på Telenor Arena Fornebu, talte Norwegians Bjørn Kjos om temaet «hvordan flyr vi inn framtiden?»
– Dere aner ikke hvor billig det blir å fly i framtida! utbrøt Kjos.
Norwegians aller første 787-8 Dreamliner er ventet ved årsskiftet, og planen er å satse på direktefly til New York og Bangkok.
– Det skal være veldig billig å fly langt med Dreamlinerne våre! Vi kommer til å ta 2.000 kroner for Oslo - New York tur/retur, mens andre tilbyr 4.000 kroner, fortalte den administrerende direktøren.
Det er ikke første gang at Kjos lover billige New York-billetter. I februar i fjor lovet han også at de vil ta halv pris til New York.
Les også: Slik skal SAS bli 160 tonn lettere
Har ikke klasseskille
Men når kan folk kjøpe de første Dreamliner-billettene?
– Vi begynner å selge flybillettene over sommerferien, kunne Kjos avsløre til DinSide.
I fjor var Dreamliner på jomfrutur mellom Tokyo og Hong Kong, og Norwegian håper at den snart vil besøke Norge også. Etter planen skal flyselskapet ha minst seks av denne flytypen innen 2013.
Ifølge Kjos kommer heller ikke Norwegian til å operere med ulike klasser når de selger billettene sine:
– Vi vil skille mellom to ting; vanlige stoler og brede stoler!

Dreamliner med Sonja Henie på halen:
Flyr fortere
Men det er ikke bare brede stoler og billige flybilletter Norwegian byr på. Takket være Dreamlinerens hastighet, vil blant annet passasjerer til New York få redusert reisetiden med cirka 20 minutter. I dag er direkteruten til SAS og Continental på cirka åtte timer.

– Dreamlineren vil redusere selskapets kostnader betydelig og vil gi oss muligheten til å tilby reiser til meget gode priser, samtidig som flytypen vil være et sterkt konkurransefortrinn med tanke på drivstoffutgifter. Ikke minst er Dreamliner det mest miljøvennlige alternativet som er mulig å anskaffe, med 20 prosent mindre utslipp enn sammenlignbare flytyper, sa Kjos i mai i fjor.
Les også: Bjørn Kjos: – Kjør de gamle flyene på dynga
Du kan dimme vinduet
Dreamliner vil ha fancy utstyr, som elektronisk dimming. Glem dagens "rullegardiner", for disse vil nemlig fungere som en solbrille foran vinduet. Det er passasjerene selv som styrer mørkhetsgraden, men crewet kan overstyre dimmingen. Blant annet kan de simulere natt i fullt dagslys for å redusere jet-lag.
Og det er gode nyheter til de som elsker vindusplassen: Dreamlineren har nemlig verdens største vinduer, som er 65 prosent større enn dagens flyvinduer.
Dersom du lar deg irritere over parfyme- og alkoholstank på flyet, så kan du glede deg over at Dreamliner har et gassfiltreringssystem som skal fjerne lukt og uønsket luftforurensning.