I tabellen nederst på siden kan du se et utvalg av hva flyselskapene tilbyr, direkte satt opp mot hverandre.

Braathens:
Da vi testet flyselskapenes nettsider i fjor høst, ga vi Braathens seks. Siden den gang har de endret bestillingstjenesten noe og det er ikke til det bedre. På grunn av dette lite brukervennlige trekket, står ikke Braathens nettsider til mer enn en 5-er denne gang.


Goodjet:
Enkle sider med nødvendig informasjon. Pluss for søketjenesten som er enkel og lettfattelig, og som lar deg søke etter billigste billett eller dato alt etter hva du er ute etter.
Sterling:
Greie, oversiktlige sider med det nødvendigste av informasjon. Pluss for bestillingstjenesten, som lar deg søke separat etter de billigste billettene.



Norwegian:
Her finner du det mest nødvendige av informasjon. Vi skulle gjerne hatt en enklere billettbestillingstjeneste; lite presise feilmeldinger og ferdigoppsatte kombinasjoner på utreise/retur ved søk sortert etter pris, gjør det litt tungrodd.
Ryanair:
Greie nettsider som stort sett er enkle å finne fram i med visse unntak. Her er det nødvendigste med informasjon, men destinasjonsguidene og flyplassinformasjonen fordrer engelskkunnskaper. Bestillingstjenesten fungerer greit.
Widerøe:
Genial hjelpedesk ved spørsmål. Enkel og lettfattelig bestillingstjeneste som søker opp billetter fra flere selskaper. Greit å finne fram, men sidene kunne trengt en oppstramming og opprydding.

SAS:
Svært forvirrende sider, på en blanding av engelsk og norsk ispedd litt svensk når tjenesten finner det for godt. Du må registrere deg for å bestille billetter, og du er nesten garantert å bli utsatt for en eller annen feilmelding. Vi forventer mer av giganten SAS.