Logoer og bling-bling
Årets solbrillemote er ikke for de beskjedne. Der vi toner ned i klesveien med merket på innsiden av klærne går brillemoten i stikk motsatt retning. Det skal være stort og prangende, med tydelige logoer og mye strass, slik du kan se på solbrillene fra de fleste store motehusene; Versace, Gucci, Prada, Chanel, Dior...
Retro
60-talls solbriller i kraftige plastikkrammer à la Jackie Onassis er et hott tips for freshe frøkner og fruer i alle aldre; og det ser ut til at fjor- og forfjorårets pilotbriller overlever enda en sesong. Men vil du følge ekstra godt med bør du nok investere i en litt mer oppstrammet versjon, som du blant annet kan finne i Stella McCartneys solbrillekolleksjon.
Norges ubestridte fristildronning Kari Traa har lansert sin egen solbrillekolleksjon i år - kanskje overraskende - helt i Jackie O's ånd. Det er stort, det er typete - og prisen er ikke avskrekkende heller.
Porno for brillefetisjister
Det aller mest eksklusive solbrilleparet vi fant kommer fra Bottega Veneta. De er store, og dekker både øyne og øyenbryn, og er trukket i det mykeste kalveskinn. 9.180 kroner må du ut med for hele herligheten, og Krogh Optikk kan fortelle at en heldig Oslo-borger sitter på hele to par. Ett i svart, som du kan se i billedspesialen, og ett i en varm brunfarge.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger