Priskrigen virker

Norwegian svarer på SAS Braathens priskutt - fra 18. mai tilbyr selskapet enda lavere priser.

Publisert
Sist oppdatert

For to dager siden sa Norwegian at de var billigst uansett og ikke ville kutte prisene. Allerede i dag har pipen fått en annen lyd. Fra og med 18. mai kutter Norwegian prisene sine innenlands, og billettene kan bestilles fra i dag.

  • Klar, ferdig, priskrig! SAS Braathens med priskutt.
  • Kutter stort

    SAS Braathens gikk til drastiske priskutt i går på priser som gjelder fra 12. mai. Nå følger Norwegian opp med prisreduksjoner som gir større forskjeller mellom de to selskapene. De billigste billettene settes ned fra 295 til 198 kroner hver vei, og fra samme dato innføres fleksibilitet for alle billettyper. Det betyr at kunder kan endre både reisetidspunkt og navn på billetten mot et gebyr på 150 kroner.

    - Konkurrenten SAS Braathens har 87 prosent markedsandel i Norge og jakter på monopol. Vi kom på banen for å skape konkurranse på norsk innenriks, og det har vi fått til. Som et lavkostselskap kan vi gå ytterligere ned i pris, noe vi i dag viser med de nye prisene, sier adm. direktør Bjørn Kjos i en pressemelding.

    Satser på nettsalg

    Norwegian forteller at 60 prosent av selskapets salg går over nett. Her har de også lansert en bedriftsportal der selskaper selv kan bestille reiser til ansatte. Denne portalen har til nå registrert 400 bedrifter som brukere. I tillegg satser Norwegian også på å lansere en portal for mindre reisebyråer og turoperatører om kort tid.

    For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

    Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

    Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer