Rakk ikke flyet

Klager rakk ikke flyet og skylder på flyselskapets personale, som sa han hadde god tid.

Rakk ikke flyet
Publisert
Sist oppdatert

Klager skulle med fly fra Kastrup til Oslo, og spurte en SAS-representant om veien siden han selv ikke var veldig godt kjent på den danske hovedflyplassen. Han ble anvist til feil gate, men ble derfra ledsaget av en annen SAS-representant som skulle følge ham til riktig sted. Denne SAS-representanten sa at de hadde god tid til flyet gikk, og at klager bare kunne slappe av. Da de kom til den riktige gaten, var imidlertid portene lukket – og klager kom ikke med flyet.

Han krever refundert sine utlegg til alternativ transport, pålydende kroner 3.920.

Skroll ned for å se om klager får dekket sine utgifter.SAS sier i sitt svar at det er passasjerene selv som har ansvar for å møte opp på riktig sted til riktig tid før flyavgang. De henviser til at det er godt med informasjon om gater og tider på Kastrups mange monitorer. Flyselskapet sier at de også har vært i kontakt med bakkepersonalet på Kastrup, men at ingen kan huske episoden.

Reklamasjonsnemnda for rutefly sier seg enig med SAS i at det er den reisendes ansvar å innfinne seg ved gate til oppsatt tid. De viser også til at klager hadde god tid på Kastrup, og at riktig gate stod oppført på monitorene, slik at det ikke skulle være noe problem å finne frem – selv ikke for en som er ukjent på flyplassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer