Flyet til de to familiene skulle gå fra Oslo til Sardinia i Italia. Men da flyet ble 24 timer forsinket fikk bare den ene familien erstatning, til tross for at klagen de sendte inn var likelydende.
– Urimelig forskjellsbehandling, sier Mina Torabzadegan, om problemene som startet da hun sammen samboeren og datteren skulle ha reist fra Oslo til Sardinia den 3. juli i år.
Flyet ble kansellert av SAS og ble deretter erstattet av ny reise via Trondheim og København - med avgang én dag tidligere enn den opprinnelige.
Forsinkelsestrøbbel
– Vi takket ja til endringen, men SAS-flyet fra Trondheim var forsinket til København og vi rakk dermed ikke flyet til Sardinia. Vi endte opp med å vente i omtrent 24 timer i København for neste fly til Sardinia, forteller Mina Torabzadegan til Din Side.
Forsinkelsen medførte at de to norske familiene hadde krav på å få dekket sine utgifter til mat, drikke og overnatting - samt en kontantutbetaling på 400 euro per person.
Svaret fra SAS kan du lese litt lenger ned i saken.
Krav - og avslag
Mina Torabzadega sendte etter reiseforsinkelsen inn krav om erstatning etter gjeldende EU-regler til SAS. Men flere ganger fikk hun avslag med begrunnelse i at SAS hadde endret reisen mer enn fjorten dager før avreise.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger