Kai Ekstrøms frustrasjon skyldes en rekke parkeringsbøter fra Bane Nor.
- Jeg er helt avhengig av pendlerparkeringen på Lier stasjon, men nå er jeg lei. Bane Nor klarer ikke å vedlikeholde parkeringen i vinterhalvåret og det går utover de som bruker parkeringa, forteller han til DinSide.
Ekstrøm hevder at parkeringen ofte er dekket av is, snø eller grus på morgenen, noe som gjør at parkeringsfeltet ikke er synlig.
- Dette har vært ekstra utfordrende denne sesongen på grunn av vekslende værforhold. Vi som bruker parkeringen vet omtrent hvor plassene er, men det er umulig å holde seg innenfor når linjene ikke er synlige. Jeg hadde selvfølgelig ikke stått feilparkert om jeg så parkeringsfeltet.
Lierposten omtalte saken først.

Pendleren mener at når snølaget smelter utover dagen, kommer parkeringsvaktene til plassen og ser at bilene står utenfor feltene.
- De kan ikke holde på sånn. Vi pendlere mener vi gjør en god innsats for miljøet når vi velger kollektivtrafikk, men det er veldig demotiverende og irriterende å bli belønnet med flere bøter. Det er et håpløst system.
Lierposten har spurt Bane Nor om hva de tenker om situasjonen for pendlerne på Lier stasjon og om det er gjort noen vurderinger om situasjonen på plassen om vinteren.
- Vi tilbyr parkering for at flere skal ta mer tog. Her høres det ut som det kan ha vært en misforståelse, så det kan være lurt om dem som har fått bot, ringer de hjelpsomme kollegaene våre på kundesenteret. De kan se på om de kan hjelpe med å oppklare dette, skriver selskapet til avisa.
Ekstrøm er ikke imponert over svaret.
- Det er ren ansvarsfraskrivelse fra Bane Nor og det virker ikke som de har satt seg inn i saken. Dette er ikke noen misforståelse, men et gjentakende problem. Det er dessverre blitt en trend.

Slakter denne: - Bare tull!
DinSide har presentert Ekstrøms uttalelser til Bane Nor, som kommer med følgende kommentar:
- Ingen skal få bot fordi de ikke kunne se merkingen som var under snøen og endte opp med å parkere noen centimeter feil. Det har vi sagt fra om til parkeringsvaktene, så her har det vært en misforståelse fra parkeringsvaktens side. Det skal vi ordne opp i, skriver Stine Strachan, kommunikasjonssjef i Bane Nor til DinSide.