Refser Color Lines reklamer

Selskapet endrer markedsføringen, men rister på hodet.

DYRT Å DRIVE: Båtene til Color Line, som denne Superspeed 2 fra Larvik til Hirtshals, bruker mye drivstoff. Derfor har Color Line innført et drivstofftillegg. Det må de også gjøre soleklart for kundene.  Foto: Color Line
DYRT Å DRIVE: Båtene til Color Line, som denne Superspeed 2 fra Larvik til Hirtshals, bruker mye drivstoff. Derfor har Color Line innført et drivstofftillegg. Det må de også gjøre soleklart for kundene. Foto: Color Line Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Vi synes ikke akkurat dette er den helt store saken.

Det sier kommunikasjonsdirektør Helge Otto Mathisen i Color Line til DinSide.

Selskapet hans får nå kritikk fra Forbrukerombudet, på grunn av det Color Line ser på som småpenger.

"Bryter loven"

På grunn av skyhøye oljepriser har Color Line innført et drivstofftillegg, på lik linje med blant annet Norwegian.

Tillegget skal hjelpe Color Line med å betale de økte regningene sine.

Problemet er bare at tillegget ikke har blitt inkludert i markedsføringen for båtreisene. Dermed har kundene fått seg en liten overraskelse når de har fått totalprisen på selskapets booking-sider.

Forbrukerombudet mener derfor at Color Line bryter markedsføringsloven.

Overnatting? Disse hotellavgiftene irriterer mest

Snurt direktør

Reiser du med bil er tillegget fast, reiser du uten betaler du per passasjer. For de fleste vil tillegget utgjøre mellom 25 og 100 kroner, alt ettersom hvor man reiser.

- Vi gjør millioner av bookinger. Så får Forbrukerombudet én klage som forårsaker dette. Så, ja, sier en noe oppgitt Mathisen til DinSide.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer