Forbrukerombudet melder om at de gang på gang har prøvd å ta opp en rekke lovbrudd med Ryanair. Lovbruddene består i mangelfull prisinformasjon og kontaktopplysninger, og å ha feilaktig informasjon om priser for å ringe flyselskapet.
Etter flere mislykkede forsøk på å finne fram til en løsning med Ryanair, har norske forbrukermyndigheter tatt kontakt med sine irske kolleger, for å få orden på forholdene.
Les også: Ryanair vil ha ståplasser på flyet
Vanskelig å vite totalprisen
Ryanair har lenge vært ekspert på å annonsere billetter til svært forlokkende priser. Flere har riktignok fått en overraskelse når de har sett alle ekstrakostnadene som er forbundet med Ryanairs flyturer, som for eksempel tilleggskostnader for å sjekke inn.
- Er ekstrakostnadene uunngåelige må de inkluderes i billettprisen. Ryanair tar betalt uansett hvordan innsjekking skjer, enten det gjøres på nett eller på flyplassen, og da må disse kostnadene inngå i all prismarkedsføring, forklarer seksjonssjef Jo Gjedrem i Forbrukerombudet.
STOR OVERSIKT: Her er alle ekstrakostnadene
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger