Cruiseferie blir stadig mer populært. Cruiseselskapene konkurrerer om å lokke til seg passasjerer med de nyeste, største, bredeste, lengste cruiseskipene. Det konkurreres også på underholdning, aktiviteter, tjenester og utvalg av restauranter.
At cruiseferie ikke er som det en gang var er det liten tvil om. Men selv om cruiseselskapene lokker med spasentre, personlige trenere, klatrevegger, badeland osv, er fortsatt prisen ganske vesentlig for kundene.
DinSide fikk en e-post fra en leser som var ute etter en cruiseferie i Hawaii i januar 2010 med Norwegian Cruise Line, NCL (som forøvrig er amerikanskeid). Han hadde lett etter priser både på NCLs amerikanske og europeiske nettside. Overraskende nok fikk han opp to helt forskjellige priser på akkurat samme cruise. Prisen han fikk gjennom den amerikanske nettsiden var betydelig lavere enn den han fikk gjennom den europeiske.
DinSide sjekket ut dette, og prøvde selv å bestille et cruise gjennom de to nettsidene. Vi fikk også samme resultat - betaler du cruiseferien i euro, må du ut med mye mer enn om du betaler den i dollar.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger