Mange har måttet gjøre om på ferieplanene denne sommeren, etter at 900 SAS-piloter gikk ut i streik fra mandag.
Ifølge SAS påvirkes 50 prosent av planlagte flygninger og rundt 30 000 passasjerer hver eneste dag.
Det har ført til stor pågang til det kriserammede flyselskapets kundeservice.
- Jeg har stått i telefonkø fire ganger, i rundt 12 timer til sammen, uten noen framgang, sier Peter Thörnqvist til Dagbladet.
Endret reisen kort tid før avgang
Thörnqvist skulle opprinnelig fly med SAS fra Stockholm via København til Milano tirsdag morgen. Derfra skulle han videre til Champoluc for å gå i Alpene.
Mandag kveld fikk han beskjed, via SAS-appen, at han var booket om til en reise via Istanbul. Ankomsttidspunkt i Milano var flyttet fra tidlig ettermiddag til nærmere midnatt.
- Det innebar at min reise videre ikke kom til å funke. Jeg ønsket svar på om SAS ville dekke hotell i Milano og ny reise videre til Champoluc, sier Thörnqvist.
Det har han fortsatt ikke fått.
Aller helst ønsker han å få refundert bonuspoengene han kjøpte reisen for. Den ble booket under pandemien, da flyselskapet besluttet å ikke forlenge poengenes gyldighet, til tross for reiserestriksjoner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger