SAS mobber konkurrenten med ny app

Gjør narr av mindre punktlige flyselskap i reklamekampanje.

«TimeKiller» er SAS nyeste mobil-app. Se hva DinSides mobilekspert synes om appen nederst i artikkelen.
«TimeKiller» er SAS nyeste mobil-app. Se hva DinSides mobilekspert synes om appen nederst i artikkelen. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

SAS ble kåret til Europas mest punktlige flyselskap i 2010 og 2009 av flystatistikk- og -analyseselskapet Flightstats. Og dette er selvsagt noe flyselskapet er stolt av å promotere.

7. september lanserte SAS en ny applikasjon til smarttelefoner, hvor de «mobber» sine konkurrenter. Den nye appen heter «TimeKiller» og inneholder fire finurlige spill som de reisende kan bruke når de venter på forsinkede fly. Meningen med spillene er å få tiden til å gå litt fortere.

Slik introduserer SAS sin nye applikasjon:

    «To år på rad har SAS blitt kåret til Europas mest punktlige flyselskap. Det må være irriterende å ikke fly med SAS ... Så vi har laget "The Time Killer - som du kan bruke når du ikke flyr med Europas mest punktlige flyselskap»
>>> DinSide har testet mobil-appen. Se hva dommen ble nederst i artikkelen

Klikk her for å se videoen

Snart blir det dyrere å fly - les hvorfor

– Ikke mobbing

– Jeg vil ikke kalle det mobbing, for vi navngir ingen andre flyselskaper. Vi har ingen strategi om å kritisere andre selskaper og vil ikke kommentere når de kritiserer oss, sier Anders Lindström, PR-ansvarig i SAS, til aftonbladet.se

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer