Er det viktig for deg å komme frem til destinasjonen til angitt tid? Da er det SAS du gjør tryggest i å velge. I fjor landet 89,1 prosent av SAS' flyvninger til rett tid, noe som gjorde flyselskapet til Europas punktligste.
Selv i rushtiden i desember, og under tildels vanskelige værforhold, klarte SAS å oppnå en punktlighet på 78,3 prosent. Erkekonkurrenten Norwegian opplevde mange forsinkelser i desember, og hadde bare en punktlighet på 61,1 prosent.
Norwegian slet spesielt i juleferien. Ifølge Aftenposten var hele ni av ti flyavganger forsinket på det verste. Norwegian forklarer dette med at selskapet som tar seg av bakketjenestene, Røros Flyservice, ikke klarte å få inn nok folk.
Roser medarbeiderne
Sett på verdensbasis var SAS tredje mest punktlige flyselskap etter Japan Airlines og All Nippon Airways. Det er Flightstats som sjekker hvor punktlige flyene er. Dersom et fly lander flere enn 15 minutter etter skjema, regnes dette som en forsinkelse.
- Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap, og helt oppe på topp tre på verdensbasis. Denne posisjonen bekrefter at vi overholder vårt løfte om å minimere tiden våre kunder bruker på å reise, sa John Dueholm, administrerende direktør i SAS i en pressemelding.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger