Flykaos

- Sint og frustert

Flere passasjerer fikk ikke plass på flyvningen til Flyr fra Trondheim til Oslo søndag kveld.

PÅ TOGET: Her sitter en sliten gjeng på tog for fly til Oslo omtrent et døgn senere. Foto: Privat
PÅ TOGET: Her sitter en sliten gjeng på tog for fly til Oslo omtrent et døgn senere. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Søndag skulle Ingrid Fantoft, Oda Reitan og Tora Aune reise tilbake til Oslo fra Trondheim. Etter at de hadde sjekket inn bagasjen og gått gjennom sikkerhetskontrollen, fikk de melding fra flyselskapet Flyr om at de ikke får plass på flyvningen på grunn av mangel på besetning, og må finne seg et nytt fly med et annet flyselskap.

- Vi sjekket om det gikk andre fly på kvelden til Oslo. Vi prøvde også tog, buss og leiebil men alt var utsolgt. Flyr sa vi måtte bare finne noe annet, men det var ikke noe annet å finne, sier Ingrid Fantoft.

- Man blir jo sint og frustrert. De som jobbet i skranken var ikke informert og kunne ikke hjelpe. Vi etterspurte informasjon om når vi kunne hente bagasjen vår, men de visste ikke noe om dette heller, legger hun til.

De tre venninne måtte vente i en og en halv time før de fikk bagasjen sin.

Flyr beklager

- Vi beklager at informasjonen ikke hadde kommet til handlingagenten da gjestene kom dit, og sjekket opp dette, sier kommunikasonsdirektør Anita Svanes i Flyr.

Alternativet til å ta av noen gjester ville vært kansellering av hele flyet.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.