Problemene fortsetter for SAS - og for passasjerene ved inngangen til sommersesongen. Og dersom noe går galt må de reisende være forberedt på at det kan ta ukevis med venting før klagesaken deres blir behandlet.
Ferieturen til Italia i slutten av mai gikk oppskriftsmessig for Sissel Torp (76) fra Drammen. Men da hjemreisen ble utsatt grunnet teknisk svikt med flyet, startet også problemene.
Hjemreise til besvær
Flyturen med SAS skulle etter planen gått fredag 27. mai om kvelden. Men flyet fikk tekniske problemer og hjemreisen fra Bologna ble kansellert. Dermed ble både danske, norske og svenske passasjerer sendt til et hotell i nærheten for overnatting. Neste morgen fikk danskene og svenskene beskjed om at det var satt opp et ekstrafly for dem samme dag.
- Mens vi fra Norge fikk ingen informasjon. Ikke om vi skulle bli værende på hotellet, ikke om det kom noe nytt fly, og ikke noe om hva vi selv kunne gjøre. Jeg ble rett og slett eitrendes forbanna. Det går ikke an å behandle kundene sine på denne måten, sier Sissel Torp
- I et langt liv har jeg vært vant til å ordne opp når noe går galt. Men mot SAS var det neimen ikke lett. Det er rett og slett ikke noe gøy å måtte erkjenne digital inkompetanse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger