Sjansene for å fly A380 øker stadig

Superjumboen flyr fra 25 flyplasser verden over.

Lufthansas versjon av A380 har åtte førsteklasseseter, 98 businessklassepassasjerer og 420 økonomiklassepassasjerer - altså 526 tilsammen. Foto: Lufthansa
Lufthansas versjon av A380 har åtte førsteklasseseter, 98 businessklassepassasjerer og 420 økonomiklassepassasjerer - altså 526 tilsammen. Foto: Lufthansa Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Er du glad i store fly, har du mye å glede deg til dersom du skal fly til Asia i løpet av året. Flere europeiske selskaper har nemlig fått Airbus' A380 i sine flyruter nå.

I dag er det 25 flyplasser som regelmessig får besøk av A380-fly, ifølge Check-in.dk

Lufthansa fikk A380 allerede i 2010, som er satt i rute mellom Frankfurt, Tokyo og Singapore. Air France har også A380-ruter mellom Paris, New York og Washington, samt ruter til Montreal og Johannesburg.

Se bildene av Lufthansas A380 her

Barnefrie økonomiklasser hos Malaysia Airlines

Fra og med 1. juni i år vil Singapore Airlines og Emirates kun benytte seg av A380-fly på selskapenes ruter fra Singapore og Dubai til London.

På flyplassen i Hong Kong er det fem flyselskaper som flyr A280'er og snart er det like mange på John F. Kennedy-lufthavn i New York.

Malaysia Airlines starter sine A380-flyvninger mellom Kuala Lumpur og London fra 1. juli, og mellom Kuala Lumpur og Sydney 25. september. Flyselskapet har dessuten besluttet å la det øvre dekket på de nye Airbus A380-flyene være barnefrie soner. Det betyr at barn under 12 år ikke får lov til å sitte der.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer