Forbrukerrådet og Forbruker Europa har testet prisene på ferjebilletter på tre strekninger som nordmenn ofte reiser med båt, og funnet at det er til dels store prisforskjeller avhengig av hvilken av selskapenes nettsider du bestiller fra.
For eksempel kan en tur med Køben-båten koste 42 prosent mer om du bestiller fra ferjeselskapets nettside i «feil» land.
Heldigvis for oss nordmenn er billetten i akkurat dette tilfellet lavere priset på den norske nettsida enn på den nederlandske - som her er den dyreste.
Billettbestilling på ulike språk
Forbrukerrådet og Forbruker Europa har sjekket hva tur-retur billettene koster på de samme strekningene, men med utgangspunkt i ferjeselskapenes ulike nettsider for forskjellige land.
De fleste har jo nettsider tilpasset ulike land, på forskjellige språk: norsk, fransk, svensk, dansk, tysk, nederlandsk og engelsk - litt avhengig av hvilke varianter de ulike selskapene har.
Sjekk prisforskjellene!
Forbrukerorganisasjonene har sjekket prisene på tre strekninger. Her er noen prisforskjeller:
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger