Klagerne er misfornøyde med bostedet og behandlingen de fikk under sin feriereise til Mallorca. De har klaget saken inn for Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser og krever prisavslag på grunn av hotellstandard, lukt og mangelfullt renhold.

Skroll ned for mer.
Klager bestilte en reise kalt Sunwing Joker, og mener han ble lovet innkvartering på et Sunwing Resort, som skulle være det beste reiseoperatøren har å by på. Ved ankomst ble de imidlertid innkvartert på et annet hotell, 600 meter fra Sunwing Resort, og med vesentlig dårligere standard enn man kunne forvente av et firevingers hotell som beskrevet i katalogen. Leiligheten var ifølge klager ikke rengjort ved ankomst, og det luktet sterkt av urin. Dette tok klager opp med Ving, men fikk ikke byttet bosted. Leiligheten ble rengjort, men dette var ifølge klager ikke tilfredsstillende.
Klager sier han resignerte og ikke orket klage mer, da han ikke følte at han ble behandlet seriøst av Vings representant. Nå krever han imidlertid refundert 75 prosent av reisens pris, også på grunn av sjenerende støy fra "Health Club" like ved.
Får ikke medhold
Reiseselskapet er ikke enig i at klager ble lovet beste standard med Sunwing Joker. Ved kjøp av en reise innen denne kategorien, har man bestilt enkleste standard, men med muligheter for bedre standard. Reiseselskapet har utbetalt 500 kroner i avslag for manglende rengjøring, og ser seg ferdig med det punktet i klagen. Hva gjelder den støyende "Health Club", henviser selskapet til at de aldri mottok noen klage fra kunden om at han fant dette sjenerende.
Heller ikke Reklamasjonsnemnda gir klager medhold i denne saken. De sier seg enig med reiseoperatøren på alle punkter, og klager må se langt etter prisrefusjon.