Skreddersydd ferie

Hver interesse, sin reise. Nisjene i reisemarkedet blir flere og mer spesialiserte. Her er oversikten over

Publisert
Sist oppdatert

Reisemarkedet er i endring. Store flyselskaper går konk, reisebyråene dør, mens nisjene blir flere og smalere. Stadig kommer det nye selskaper som lanserer reiser innenfor ulike spesialområder, og de store arrangørene segmenterer også produktene for å tilpasse dem til særinteressene.

Finn deg selv

Siste tilskudd i den norske reiselivsbransjen er det ferske reiseselskapet LifeTravel som har spesialisert seg reiser med fokus på selvutvikling.

- Vi ønsker å bidra til å gi både gi reisen innhold og til selvinnsikt, sier Heidi Jondalen, daglig leder i LifeTravel.

Intuitiv maling, skrive- og meditasjonskurs, samlivs-kurs, astrologi og yoga er noen av de temaer som tas opp på LifeTravels reiser. Destinasjonene er lagt til alt fra norsk fjellheim via Mallorca til Tibet.

De tre reisegründerne, Lisbeth Pettersen, Tone Bergesen og Heidi Jondalen har stor tro på selskapet:

- Vi ser flere trender i dagens samfunn. Flere har behov for periodiske sabatter fra arbeidslivet, mannsrollen er i utvikling og samfunnet tillater i større grad hedonisme. Her kan vi bidra med påfyll. Prisene starter på 9.925 kroner for malekurs på Mallorca og opp til 29.500 kroner for skrive- og safarikurs i Sør-Afrika.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer