Skuffende endring av cruiserute

Cruiseruten ble endret på grunn av dårlig vær, og de reisende ble skuffet. De krever prisavslag.

Publisert
Sist oppdatert

Reisefølget var på Cruisesjansen/Mallorca-cruise da anløpet i Bizerte ble kansellert på grunn av værforhold. Dette førte til en hel dag på sjøen i stedet for en dag i land, noe klagerne synes var beklagelig ettersom Bizerte-besøket var en stor del av turen.

Klagerne krever et prisavslag på 1.000 kroner per person.

Skroll ned og se om de får erstatning.

Ingen kompensasjon

Klagerne i denne saken får ingen støtte, verken fra reiseoperatøren eller reklamasjonsnemnda.

Turoperatøren skriver til sitt forsvar at ikke engang reisende som har kjøpt et spesifisert cruise vil få refundert penger i en sak som denne, hvor værforhold fører til endringer i reiseruten. De påpeker at dette reisefølget hadde bestilt et uspesifisert cruise, og at de dermed ikke hadde noen avtaler om spesifikke havneanløp overhodet.

Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser uttaler at ettersom reisefølget hadde kjøpt et uspesifisert cruise, så hadde de ingen spesifikke avtaler om cruiseanløp i Tunisia. At dette stoppet ble avlyst, kan dermed ikke kalles et brudd på avtalen. Reklamasjonsnemnda gir ikke klagerne medhold, og de må se langt etter det ønskede prisavslaget.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer