Det er ikke fryd og gammen i SAS for tiden. Selskapet sliter økonomisk i en tid da flere flyselskaper har gått dukken.
I høst ble de tre SAS-grenene (Norge, Sverige og Danmark) slått sammen, som et ledd i effektivisering og innsparinger. Flere tiltak er på vei. Det er sannsynlig at organisasjonen skal slankes ytterligere.
SAS er pokka nødt til å ta grep for å klare seg i fremtiden. Derfor var DinSide litt spente da vi ble invitert til en pressekonferanse der SAS skulle lansere nyheter som var av interesse for flypassasjerene (og ikke bare aksjeeierne).
Hvilke manøvrer vil SAS gjøre for å øke passasjertallet?
Svaret er SMS-tjenester. I løpet av desember 2009 og utover i 2010 vil SAS lansere flere nye tjenester som ifølge flyselskapet skal gjøre flyreisen enklere for oss passasjerer.
- De site årene har industrien hatt en nedgangsperiode, og SAS har hatt en tøff tid, sa David Gram, utviklingssjef for innovasjoner og prosjekter i SAS.
- Derfor er vi enda mer fokuserte på å jobbe med innovasjon og gjøre flyopplevelsen bedre for våre passasjerer. Hva er det folk har mindre av i disse dager? Tid. Å reise tar tid. Pris er en viktig faktor, men effektiviteten og kvaliteten på den tiden man bruker på reisen er også viktig, sa Gram.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger