Til tross for at svært mange tunge navn i hovedstadens musikkbransje har vært involvert i Quarten i år, så musikk-kredibiliteten er definivt der, så er den kanskje ikke umiddelbart synlig for utenforstående. Av en eller annen grunn er de mer eller mindre etablerte festivalene som Hove, Øya eller nykommeren Oslo Live sett på som kredible og anerkjente. Quarten derimot, gjenreist etter fjorårets mye omtalte konkurs, blir sett på som mindre seriøs og ganske ufortjent kritisert. Eller verre - ignorert.
Vi tok turen til Kristiansand på festivalens siste dag, en dag som i hovedsak fokuserte på hip hop, og hadde et forbløffende sterk utvalg av artister, med noen ordentlig modige bookinger.
Mindre mas
Førsteinntrykket er nok at Quart setter mindre preg på byen enn tidligere. I gamle dager var Markens fullt av kjente Oslotryner, og en spasertur langs hovedgaten kunne raskt fortone seg som en uendelig hilserunde. I år var tilstandene roligere, i alle fall denne siste dagen. Det var defintivt mindre folk der enn i, la oss si, 2006, og det var egentlig noe merkelig å se rett og slett vanlige Kristiansand-beboere traske rundt på lørdagsshopping.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger