Refusjon av flybilletter fra SAS

Sliter du med refusjonen av flybillettene dine?

Det kan være flere grunner til at du ikke har fått tilbake hele beløpet for din SAS-billett.

REISERÅD: Skal du reise til et rødt land, må du huske på dette. Video: Ingebjørg Iversen / Dinside Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Etter et langt 2020, etterfulgt av enda flere coronatiltak i 2021, er det mange SAS-kunder som i disse dager får igjen refusjon for flybilletter de aldri fikk brukt.

Vi har derimot fått tips om at flere kunder kun får tilbake skatter og avgifter og ikke får refundert selve billettprisen, noe også SAS' Facebook-side vitner om.

Avhengig av hva situasjonen var da du fikk din reise avlyst er det likevel mulig for de fleste å få hele billetten refundert - men ikke nødvendigvis av SAS.

Dette sier SAS

Vi har spurt SAS' pressesjef John Eckhoff om hva grunnen er til at flere nå opplever å få refundert kun skatter og avgifter for flyreiser som ble kansellert grunnet covid-19?

- Dersom flyselskapet kansellerer en reise, har den reisende alltid krav på refusjon av hele billetten. Dersom den reisende selv kansellerer, refunderes billetten etter gjeldende vilkår – uavhengig om flyselskapet eventuelt kansellerer reisen senere. For mange vil det si at de får refundert kun skatter og avgifter dersom de har kansellert selv, forklarer Eckhoff.

- Hvis en kunde mener de har fått feil refusjon, hvordan skal de gå frem for å få hjelp?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer