Etter et langt 2020, etterfulgt av enda flere coronatiltak i 2021, er det mange SAS-kunder som i disse dager får igjen refusjon for flybilletter de aldri fikk brukt.
Vi har derimot fått tips om at flere kunder kun får tilbake skatter og avgifter og ikke får refundert selve billettprisen, noe også SAS' Facebook-side vitner om.
Avhengig av hva situasjonen var da du fikk din reise avlyst er det likevel mulig for de fleste å få hele billetten refundert - men ikke nødvendigvis av SAS.
Dette sier SAS
Vi har spurt SAS' pressesjef John Eckhoff om hva grunnen er til at flere nå opplever å få refundert kun skatter og avgifter for flyreiser som ble kansellert grunnet covid-19?
- Dersom flyselskapet kansellerer en reise, har den reisende alltid krav på refusjon av hele billetten. Dersom den reisende selv kansellerer, refunderes billetten etter gjeldende vilkår – uavhengig om flyselskapet eventuelt kansellerer reisen senere. For mange vil det si at de får refundert kun skatter og avgifter dersom de har kansellert selv, forklarer Eckhoff.
- Hvis en kunde mener de har fått feil refusjon, hvordan skal de gå frem for å få hjelp?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger