Slitsom feriestart

Den eldre mannen bestilte rullestol til å møte seg på flyplassen, men måtte greie seg på egen hånd kun med hjelp av kona.

Publisert
Sist oppdatert

Det eldre ekteparet reiste til Mallorca for langtidsferie. Ved ankomst til flyplassen trengte de imidlertid hjelp, men assistansen kom aldri, og de måtte greie seg selv.

Ingen rullestol

Paret hadde avtalt med reiseselskapet at de skulle møtes med rullestol ved ankomst på flyplassen, på grunn av mannens dårlige bein. De ble imidlertid overlatt til seg selv, og måtte ta seg frem til bagasjeutleveringen på egen hånd. Her fant de mannens elektriske rullestol, demontert og ødelagt. Samtidig hadde allerede bussen med Star Tours reiseledere og passasjerer forlatt flyplassen. Dermed måtte paret selv bære bagasjen til taxi for transport til hotellet. Rullestolen ble reparert etter noen dager, og oppholdet forøvrig gikk heldigvis bra, men de krever refundert 50 prosent av reisens pris.

Star Tour beklager feiltakelsen, og bekrefter at det var avtalt at kunden skulle bli møtt ved flytrappen med rullestol. Ut over det, sier selskapet at det er vanlig at reisende kommer seg til hotellet på egenhånd uten å si fra, og at det derfor er vanskelig for reiselederne å vite om alle som skal ta buss faktisk er med. I dette tilfellet sjekket reiselederen at ingen stod igjen ved bagasjeutleveringen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer