Solgte alle billettene på Twitter

- Hvis dere kan fylle flyet, skal vi sørge for at det tar av, lovte KLM.

Den utradisjonelle KLM-flyvningen til Miami gikk ikke upåaktet hen. Mandag starter direkteflyvningene for fullt. Foto: Kristina Picard
Den utradisjonelle KLM-flyvningen til Miami gikk ikke upåaktet hen. Mandag starter direkteflyvningene for fullt. Foto: Kristina Picard Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Lyst på din egen direkteflyvning til en eller annen destinasjon? Akkurat dét klarte den hollandske DJ'en Sied Van Riel da han ønsket seg en direkterute til musikkfestivalen Ultra i Miami.

Van Riel brukte den sosiale meldingstjenesten Twitter til å utfordre flyselskapene til å sette opp en flight på den aktuelle datoen.

Første til å endre reiseplan

– Hvis dere kan fylle flyet, skal vi ta av, var beskjeden fra KLM.

Innen fem timer hadde van Riel 351 påmeldte, kun ved hjelp av Twitter, og KLM holdt løftet sitt og fremskyndet sin planlagte åpningsflyvning til Miami med en uke. KLM ble dermed første flyselskap til å endre sin reiseplan på grunn av et veddemål på Twitter.

På et tidspunkt var det snakk om å utvide med ett fly til fordi interessen var så stor, men kapasiteten på hotellene i Miami var allerede sprengt på grunn av musikkfestivalen.

SE OGSÅ: Flere direkteruter til USA

Live musikk og Mojitos

Og selve flyturen ble alt annet enn kjedelig. Allerede før avgang stod besetningen og danset i gangene til nederlandsk housemusikk.

Passasjerene om bord fikk glede av livemusikk fra flere nederlandske DJ'er som var i flyet, og på et tidspunkt ble det satt verdensrekord da passasjerene som danset ble deltakere i The highest Dance Party in the World.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer