Flyselskapet Norwegian har sagt opp avtalen med selskapet Menzies som leverer bakketjenester ved Oslo Lufthavn.
Fra 22. mars neste år skal Norwegian ta hånd om dette selv. Endringen trer i kraft samtidig som sommerprogrammet rulles ut og skal, ifølge Norwegian, bidra til en bedre reiseopplevelser for passasjerene.
Tettere på kundene
Menzies har hatt oppdraget med bakketjenester for Norwegian på Oslo Lufthavn fra 1. april 2015, skriver det danske nettstedet Check-in (krever innlogging).
Nå går altså samarbeidet mot slutten, og Norwegian vil heller ha egne medarbeidere til å gjennomføre oppdrag som innsjekking, bagasjehåndtering, levering av cateringtjenester med mer.
Hva konsekvensen blir for de reisende er det tidlig å si noe om nå, men Norwegian håper at ved å legge dette ansvarsområdet til egen drift at det vil ha positive ringvirkninger for kundene. Spesielt fordi flyselskapet får anledning til og komme tettere på kundene.
Vil levere selv
- I den siste tiden har vi trukket flere deler av produksjonen vår nærmere oss selv, for eksempel er alle piloter, kabinansatte og kundeservicemedarbeidere ansatt direkte i Norwegian, sier kommunikasjonsansvarlig Eline Skari i Norwegian til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger