Stengt basseng

Alle fasiliteter skulle være tilgjengelig, men bassenget var stengt. Betyr det prisavslag, eller kom klagen for sent?

Publisert
Sist oppdatert

De så et flott basseng i katalogen som selskapet skriver de kunne benytte, og sier dette var av betydning for reisevalget. Problemet er at bassenget var stengt under turistenes opphold.

Lovte prisavslag

Klagerne forteller at de kontaktet reiselederne på Gran Canaria da de oppdaget at bassenget var stengt, og at de ble lovet et prisavslag på 1.000 kroner per bestilling på grunn av dette. Klagerne ga fra seg reisebevis og kontonummer for utbetaling, men mottok ingen penger fra Star Tour. Etter å ha ventet noen uker, tok de kontakt med selskapet og fikk beskjed om at de ikke var berettiget refusjon. Da sendte de skriftlig klage, og får så melding om at klagefristen på fire uker er overskredet.

For sent

Star Tour viser til alminnelige vilkår for pakkreiser, som sier at klage må være fremsatt arrangør eller reisebyrå senest fire uker etter reisens avslutning. Klagen kom i dette tilfellet senere, og selskapet behandler den derfor ikke. Videre bemerker de at bassenget egentlig hører til et annet hotellanlegg enn det klagerne bodde på, og at hotellet de bodde på hadde eget basseng som var åpent. Kundene på anlegget med stengt basseng fikk prisavslag, men selskapet mener kundene på klagerens anlegg ikke er berettiget avslag.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer