- De siste ukene har Sterlings ledelse, styre og hovedaksjonærer kjempet for å holde selskapet flytende. Dessverre forgjeves, og vi har derfor besluttet å inngi konkursbegjæring senere i dag, skriver flyselskapet i på sine nettsider onsdag morgen.
Alle fly er tatt ut av trafikk og selskapet hevder videre å ha tatt kontakt med alle kunder som blir påvirket av konkursen.
"Passasjerer som befinner seg i utlandet, boende på hotell eller som har leid bil gjennom Sterlings samarbeidspartnere, har stadig mulighet til å bli boende på hotellet eller ha bilen i den periode som de har betalt for, da disse er betalt direkte til Sterlings samarbeidspartnere. Med hensyn til returbilletten blir man dessverre nødt til at finne andre alternativer for å komme seg hjem."
Sterling hjelper deg ikke...
...om du har booket bilettene via internett. Følgende opplyser de på hjemmesiden sin:
- Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside får ikke refundert billettene. Dette gjelder også returreiser.
- Passasjerer som har betalt billettene med kredittkort bør kontakte kortselskapet eller banken for eventuell refundering.
- Passasjerer som har booket fly gjennom reisebyrå bør straks henvende seg til den aktuelle turoperatør.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger