Hadde du blitt skuffet over å få en banan til frokost i lufta?
Veganeren Kris Chari ble i hvert fall ikke imponert da han fikk servert nettopp en banan på Japan Airlines-flyet fra Jakarta i Indonesia til Tokyo i Japan nylig.
Chari la ut om det stusslige måltidet på flyforumet FlyerTalk - og det tok ikke lang tid før bildet av den enslige bananen gikk verden rundt.
Dette sier flyselskapet
Kris Chari hadde forhåndsbestilt et vegansk måltid, og skrev på FlyerTalk at han før takeoff fikk bekreftet av kabinpersonalet at han skulle få en vegansk frokost - og at banan sto på menyen.
Men da bananen kom pent anrettet på en porselenstallerken, gikk det opp for ham at den gule frukten utgjorde hele måltidet:
«Da hun serverte banen etter at flyet hadde tatt av, trodde jeg først at det bare var en veldig skuffende forrett, men det viste seg faktisk å være hele måltidet. Det var en skikkelig god banan - en av de beste jeg har smakt noensinne - men den hadde nok gjort seg bedre som snacks», skrev han.

Lakris-sjokk:
«Nå dør jeg»
Chari lurte også på om dette var typisk på Japan Airlines sine flyginger.
Og det viser det seg å være.
I en e-post til Dagbladet skriver flyselskapet at det serveres to måltider på flygingen fra Jakarta til Narita, som tar rundt 7-8 timer.
- På avganger fra Jakarta blir det servert en matbit/forfriskning kort tid etter avgang til de som sitter på første klasse. Før ankomst til Narita blir det servert et måltid, enten frokost eller lunsj, skriver flyselskapet, og fortsetter:
- På nåværende tidspunkt er det en banan som blir servert som snack/forfriskning til alle som bestiller et spesialmåltid på denne ruten.

Dropper forbud
Slaktet lunsjen også
Før ankomst til Narita-flyplassen i Tokyo fikk Chari servert spagetti til lunsj, men heller ikke dette måltidet falt særlig i smak hos japaneren:
«Lunsjen var spagetti det ikke smakte noe av. Måltidene mine på andre Japan Airlines-flyginger har også vært dårlige, men ingenting har vært så skuffende som dette. Men det var søtt av kabinpersonalet å gi meg spisepinner til bananen», skrev han på FlyerTalk.
Japan Airlines skriver i e-posten at de tar kundetilfredshet på alvor og at de vil fortsette å utvikle spesialmåltidene sine etter passasjerenes behov, basert på tilbakemeldingene de får.