Hvert år må tusenvis av flypassasjerer stå i lange køer etter at flyet er forsinket eller kansellert. Rettighetene er både klare og gode, og med kansellerte fly eller en langvarig forsinkelse kan du rett på mat og drikke samt hotellovernatting på flyselskapets regning.
De fleste ender da opp i langsomme køer der flere titalls andre passasjerer står foran dem. Enten det er via telefon eller i fysiske køer på flyplassen.
Men nå har Norwegian innført et nytt system som er tatt i bruk ved foreløpig 35 ulike flyplasser. Det nye systemet brukes i tillegg av disse flyselskapene.
Automatisk verdikupong
Det heter «Icoupon» som automatiserer vouchers/kuponger for matpenger og tjenesten «Standed Flight Soloution», som finner hotell dersom passasjeren må få overnatting.
Du får kupongen knyttet direkte mot boardingkortet uten at du må stå i kø.
– Tjenesten Icoupon automatiserer bruk av kuponger som benyttes til å handle mat og drikke for eksempel ved en forsinkelse. Etter lanseringen av denne har vi fått mange hyggelige tilbakemeldinger fra kunder som syntes dette er veldig effektivt og syntes at det fungerer fin-fint, sier presseansvarlig Eline Hyggen Skari til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger