Teatertull i London

Han bestilte teaterbilletter, men ombestemte seg. Forskjellige beskjeder fører til at ingen tar ansvar - reklamasjonsnemnda tar saken.

Publisert
Sist oppdatert

Londonturisten hadde planer om teaterbesøk i storbyen, og bestilte fem billetter til Phantom of the Opera. Problemene oppstod da han ombestemte seg.

Mer ser du nedover på siden.

Bindende bestilling

Klager er klar over at bestillingen var bindende, men han tok likevel kontakt med Star Tours kontor i London. Der sa de at kontoret kunne overta billettene for videresalg. Senere ble han oppringt av samme kontor: Han måtte møte der siden billettene ikke kunne avbestilles. Daglig leder ved kontoret sa at egentlig kan ikke klager få penger tilbake, men siden han hadde fått feil beskjed skulle selskapet ta kostnaden. Derfor har klager ikke betalt billettene.

Uenighet om betalingsplikt

Star Tour peker på at klager var klar over at billettene ikke kunne refunderes eller kanselleres. Siden den første, feilaktige beskjeden ble korrigert i løpet av kort tid, mener de at klager skal betale.

Reklamasjonsnemnda blir ikke enige i sin behandling. Flertallet mener selskapet må rette seg etter aksepten av avbestillingen, selv om dette er en feil, og klager kjente betingelsen. Mindretallet er uenig, og mener at klager hele tiden var klar over at billettene ikke kunne refunderes, og derfor bør betale.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer