Telefonoperatøren tipset om nettbillett

Vi ville til Trondheim, og trodde billettprisen vi fant på nett var helt OK. Så feil kan vi ta.

Publisert
Sist oppdatert

Oslo - Trondheim i påsken. En rute mange reiser i de dager. Lavprisselskapet Norwegian flyr også hit, men for sikkerhets skyld må vi undersøke prisene hos SAS også. Vi prøver på selskapets nettsider. Her er det sikkert fine tilbud, tenker vi. Det første som møter oss på SAS sine nettsider er en bestillingsapplikasjon (se bildet lenger ned på siden):

Plan & book your flights here

Det må jo være riktig sted å sjekke, tenker vi igjen, og starter med å markere vårt ønske om reisetype: Pleasure - Lowest fare. Det skal vise seg at vi tenker helt feil.

Se mer lenger ned på siden.Prisen finner vi greit. For 1.046 kroner kan SAS fly oss til Trondheim og tilbake på våre utvalgte påskedatoer. Greit nok - det høres ut som en OK SAS pris, tatt i betraktning at lavpriskonkurrenten Norwegian tilbyr samme tur til 878 kroner.

Så prøver vi oss på telefonbestillingen. Etter åtte minutters venting (neida, vi skal ikke klage på telefonkø denne gangen. De har faktisk en tilbakeringningstjeneste også, så det er vårt valg å sitte og vente ...), svarer operatøren vennlig. Joda, over telefon kan vi få samme billett til 1.096 kroner. Litt dyrere, noe som stemmer med løftene SAS presenterer gang på gang over telefonlinjen mens vi sitter i kø, men ikke akkurat en revolusjonerende prisforskjell.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer