Telefonverstingene

- Ventetiden er beregnet til fem minutter, lover den elektroniske stemmen. Vi venter i fem minutter, seks minutter, syv minutter, åtte minutter …

Telefonverstingene
Publisert
Sist oppdatert

Det kan være litt av en tålmodighetsprøve å forsøke å komme gjennom til flyselskapene på telefon. Vi har testet ventetiden på bookingtelefonene til Braathens, Norwegian, SAS, Sterling og Widerøe.

Hos verstingen må vi vente opptil ti minutter og 55 sekunder før vi får svar, mens bestemann svarer etter kun 31 sekunder.

Skroll ned for mer om testen og resultatene.

Om testen

Vi har testen ventetiden på telefonbestillingstjenestene til fem flyselskaper. Testen er gjort i fem runder; i to perioder mandag 22. september og i tre perioder tirsdag 23. september. Vi har tatt tiden fra den automatiske svartjenesten "tar" telefonen og gir oss ymse valgmuligheter, og til en kundebehandler svarer. Vi har måttet ta noen valg underveis, og der det har vært mulig har vi siktet oss inn på innenlandsreiser, fritidsreisende og billigste billett.

Første problem: Finn nummeret

Den første utfordringen er å finne telefonnummeret til flyselskapenes bestillingstjeneste. Det vil si, hos Norwegian og Braathens er det eksemplarisk enkelt å finne dette telefonnummeret; plassert på hovedsiden som det er. Widerøe og Sterling er heller ikke ille – de har plassert kontaktinformasjonen lett tilgjengelig kun ett museklikk unna, på en lettfunnet lenke.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer