Da en kvinne skulle fly fra Oslo Gardermoen hjem til Warszawa ble hun nektet adgang på Norwegian-flyet.
I forlengelsen skal det ha oppstått bråk og trusler om å bli kastet ut av flyplassen, ifølge Flysmart24, som omtalte hendelsen først.
Nektet å fly
Passasjeren, som skulle reise med hunden sin i mars i år, ble nektet å bli med flyet til Warszawa på grunn av en angivelig for stor hundebag.
Hun skal ha blitt tatt ut av køen av Norwegians personell, som deretter tok henne med til skranken for spesialbagasje. Her skal hun ha blitt opplyst om at hundebagen ikke innfridde kravene til mål og størrelse.

Ferieidyll endte i frustrasjon: - Uforståelig
Hun hadde riktignok kommet seg smertefritt fra Polen til Norge med samme bag.
Personellet skal, ifølge kvinnen, ha hevdet at de i Warszawa «ikke hadde peiling», og fortsatte å stå på sitt. Hun ble omsider bedt om å kjøpe en ny bag hos SAS som angivelig var for stor for hunden, ifølge Flysmart24.
Medhold på alt
Kunden skal ha oppfattet personalets opptreden som både fiendtlig og arrogant.
Hun ble nødt til å kjøpe ny billett til 5000 kroner med LOT seinere på dagen, og kunne reise med samme bagasje uten problemer.
Ettersom Norwegian ikke ønsket å refundere billett, ei heller erstatte ekstrabilletten hun måtte kjøpe hos LOT, gikk saken videre til flyklagenemnda for en objektiv vurdering.
Hos nemnda har hun fått medhold på alle punkter.
I tillegg til billettrefusjon, mener nemnda at kvinnen har krav på ytterligere 250 euro eller nærmere 3000 kroner for at hun ikke fikk bli med flyet.
Nemnda uttaler
I vedtaket heter det at det dreier seg om en «feilvurdering» hos Norwegians ansatte, som dessuten skal ha tilkalt vektere for å kaste henne ut av flyplassen.
- Etter en samlet vurdering av de foreliggende opplysningene finner nemnda det mest sannsynlig at hundebagen er egnet for transport av hunden og tilfredsstiller kravene i Norwegian sine vilkår, står det.
Nemnda stiller seg også kritisk til at Norwegian ikke spesifiserer kravene de hevder at den aktuelle bagen ikke oppfylte, skriver reiseavisa.
Kommunikasjonsdirektør hos Norwegian, Grete Kruse Roald, forteller overfor flysmart24, at selskapet ennå ikke har tatt stilling til om de vil innrette seg nemndas vedtak.