Tregest på e-post

De aller fleste reiseoperatørene er på nett med bestillingsfunksjoner som de markedsfører tungt. Men hva skjer hvis du står fast på nettstedet eller har produktspørsmål som du trenger svar på? Det naturlige er jo å sende en e-post. Men får du svar?

Publisert

Vi har testet 16 av de store reiseoperatørene på nettet for grundig å sjekke hvordan det stod til med deres behandling av e-posthenvendelser.

Hvordan gikk vi frem

Vi har tatt for oss 16 av de mest profilerte og anerkjente selskapene som har en nett-tjeneste. Til disse formulerte vi spørsmål tilpasset hvert enkelt nettsteds profil. Vi sendte e-post på tre ulike tidspunkter fra tre ulike adresser til hvert enkelt selskap. For at selskapene ikke skal reagere annerledes fordi vi er journalister i et forbrukermagasin, benytter vi forskjellige "anonyme" e-postadresser av typen hotmail og lignende i stedet for DinSide-adressene.

De beste og verste

Generelt kan vi si at svartiden hos de aller fleste er akseptabel. Men innholdet i svarene varierer kraftig. De aller raskeste svarte oss i løpet av syv minutter. Andre ventet i godt over et døgn før de svarte oss, mens de aller tregeste i skrivende stund fortsatt ikke har kommet med tilbakemeldinger, mer enn to døgn etter forespørselen ble sendt ut. Vil du se hvor lang tid hvert enkelt byrå brukte på å svare oss, klikker du 18896 TARGET="_top"> her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer