Trendy campingferie

Tro det eller ei - campingferie er det heteste nye på reisefronten.

Publisert

Camping er det siste hotte innen reise nå, på tross av hetsen og oppstyret rundt NRKs program om campinglivet på Larkollen. I alle fall om vi skal tro trendinformatør Lisbeth Larsen. Hun sier til Braathens inflightmagasin, På norske vinger, at fleksibel livsstil er en viktig trend. Det handler for eksempel om å feriere akkurat der man vil, når man vil. Og det er her campingvognen kommer inn i bildet.

Ikke hvilkensomhelst vogn

Det holder selvsagt ikke med en brun Bjølseth, om campingtrenden skal følges til det ytterste. Det er sølvblanke og prosjektilformede Airstream som gjelder. Vognene husker du kanskje blant annet fra Lasse Hallstrøms film What´s eating Gilbert Grape med Johnny Depp, Juliette Lewis og Leonardo DiCaprio. De klassiske utgavene som minner om det glade 60-tallet, har igjen kommet til heder og verdighet. Ryktene sier at både Madonna og prinsesse Caroline av Monaco har skaffet seg en slik - ergo er det definitivt hott!

150.000 dollar

Så hete er disse campingklassikerne at den amerikanske motegiganten Ralph Lauren har kastet seg frempå med fire årgangsutgaver i begrenset utvalg. Til den nette sum av 150.000 dollar - eller nesten 1,4 millioner kroner, kan to lykkelige Airstreamfantaster sikre seg hver sin eksklusive utgave av den amerikanske familiedrømmen. To andre er allerede solgt, og overskuddet går til veldedige formål.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer