Kundeservice:

Trykket feil: - Hjelp meg

Programlederens gjerning har rørt mennesker verden over. - Å være menneske betyr noe, sier Samantha Brown.

FORTVILET: PBS-programleder Samantha Brown ba følgerne om hjelp. Foto: @samanthabrowntravels / TikTok
FORTVILET: PBS-programleder Samantha Brown ba følgerne om hjelp. Foto: @samanthabrowntravels / TikTok Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Ok, Delta, dere må hjelpe meg. Jeg har gjort en stor feil.

Slik begynner Samantha Brown (53) TikTok-klippet fra 3. oktober. 53-åringen er kjent som programleder for det amerikanske TV-programmet «Samantha Brown's places to love» på kringkasteren PBS' Travel Channel.

Brown forteller videre at hun akkurat har avsluttet en samtale med flyselskapet Delta Airlines' kundeservice, hvor hun ved et uhell ga medarbeideren bunnkarakter.

- Jeg ville jo gi henne en femmer, for hun var fantastisk, men jeg ga henne en ener! Jeg klarer ikke å la det gå, sier Brown fortvilet.

I kommentarfeltet forklarer 53-åringen at hun forsøkte å ringe tilbake for å endre karakteren, men ble fortalt - av en annen medarbeider - at de ikke fikk gjort noe. Hun kunne bare legge ved et notat og forklare feilen.

- Vær så snill

I videoen uttrykker Brown bekymring for at hennes karakter, gitt hennes høyt rangerte medlemskap hos selskapet, vil gi medarbeideren ufortjent tyn.

@samanthabrowntravels

Oct 3 6:45am.her name Julie. She is a Five!

♬ original sound - Samantha Brown

- Navnet hennes er Julie, hun hjalp meg klokka 06.45. Jeg gjorde en stor feil i min egen reservasjon og Julie hjalp meg, forklarer Brown.

- Hun har en søt sørstatsaksent. Vær så snill, kan jeg få trekke det tilbake?, trygler Brown.

Flere av følgerne, som har erfaring med å jobbe i Delta Airlines, bekrefter i kommentarfeltet at bekymringen hennes om at en dårlig karakter utgjør en stor forskjell.

Fikk svar

Samtidig hylles programlederen for å prøve å gjøre opp for seg.

Plutselig, midt blant de 8890 kommentarene, dukker Greg Heinisch opp - Julies ektemann.

- Det var kona mi du snakket med i morges. Hun er fantastisk! Jeg er glad hun kunne hjelpe deg, skriver han.

Kort tid seinere legger han igjen en ny kommentar, men denne gangen er det Julie selv som svarer gjennom hans konto.

- Det er Julie! Ikke tenk på det! Det er så hyggelig at du faktisk bekymret deg for dette, og at du ringte Delta tilbake. Jeg tror det har gjort meg mer populær på kontoret, skriver hun.

Overrasket Julie

Dette kunne vært enden på visa, men noen i flyselskapet ville det annerledes.

- Vi synes det er fantastisk at du vil hedre Julie. Send oss en DM, skriver de.

I en video fra 19. oktober forteller Brown hva som skjedde.

Delta Airlines endte med å arrangere en egen overraskelsesfest for å hedre Julie den 16. oktober. I videoen kommer det fram at hun har jobbet i selskapet i hele 25 år.

- Og på fritida driver hun et fosterhjem for mishandlede og forlatte hunder, legger Brown til.

Programlederen troppet også opp for å gi Julie femmeren hun fortjente - ansikt til ansikt.

- Hvorfor er noe av dette viktig, spør du? Fordi mennesker betyr noe. Det er lærdommen: Å være menneske er betyr noe, avslutter hun.

I skrivende stund har de to videoene til sammen blitt sett over 11,6 millioner ganger.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer