To TV-apparater i salongen under rommet stod på fra halv syv til halv tolv hver dag, og ødela ferieroen for beboerne. De ba om nytt bosted, men ingen av tilbudene som var ledig på samme hotell falt i smak.
Det ene hadde utsikt til en murvegg, det andre til tak med tekniske installasjoner. (...) I katalogen fremgår det at leilighetene har havutsikt eller utsikt mot bassenget. (Sitat fra klagen.)
Billigere bosted
Heller ikke en privat leilighet samme sted fristet, og klagerne takket til sist ja til rom på et billigere hotell. De krever å få tilbake prisdifferansen mellom disse to hotellene, noe reiseselskapet ikke er villig til å gi. Reiseselskapet fremhever at ingen andre beboere over TV-salongen har klaget, og at klagerne fikk tilbud om flere andre boalternativer på det første hotellet.
Mange støykilder
Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser har behandlet klagen, og fremhever at det er mange støykilder på et hotell som en beboer må tåle om man ikke har blitt lovet noe annet. Siden ingen andre har klaget på TV-støy, antar nemnda at denne støykilden ikke er verre enn hva hotellgjester må regne med. Nemnda mener dermed støyen ikke er å regne som mangel, og at klagerne heller ikke hadde rett til å bytte rom. Det vil også si at de ikke har rett til å få utbetalt prisdifferansen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger