I sommer fikk titusener av SAS-reisende ferien ødelagt av streiker, forsinkelser og flykaos. Og som ikke det var nok, så var det nærmest kollaps i kundeservicetjenesten både hos flyselskap og bagasjehåndteringsselskapene.
DinSide har vært i kontakt med ekteparet Linda Utheim og Per Gunnar Sandberg, som ikke har fått tilbake pengene sine etter å ha lagt ut 68 000 kroner.
- Det har vært en frustrerende sak. Vi meldte inn reiseregningen 12. juli og har fortsatt ikke fått tilbake pengene, forteller Per Gunnar til DinSide.
Avisa Nordland omtalte saken først.
- Kjedelig
Det hele startet da ekteparet fra Bodø med sine to barn skulle hjem fra ferien i Spania. Dagen før familien skulle hjem, gikk SAS-pilotene ut i streik og flyet deres ble kansellert.
De tok fort kontakt med kundeservice, men måtte vente hele fem timer før de fikk svar fra SAS. Da fikk Per Gunnar og Linda beskjed om at SAS ikke hadde noen andre flyginger, og at de måtte bestille billetter via et annet selskap.
Totalsummen for nye flybilletter, ekstra hotellovernatting og mat endte på 68 000 kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger