Tirsdag denne uka ble Qantas-passasjerer tvunget til å vente hele seks timer på flyoppstillingsplassen, med bare vann og en pose nøtter på menyen.
Det melder flere australske medier, blant andre The Daily Telegraph og The Australian.
Qantas-flyet, som skulle fra Melbourne i Australia til Los Angeles i USA, fikk aldri lettet. Årsaken skal ifølge passasjerene ha vært at flyet var for tungt til å ta av i den sterke vinden.
Kansellert etter seks timer
I tillegg var flyplassens lengre rullebane stengt på grunn av vedlikehold, skriver The Daily Telegraph.
Videre står det skrevet at passasjerene ble tilbudt å fly til Los Angeles uten bagasje. Dette skulle da bli sendt med neste fly.

Her flommer rødvinen gjennom gatene
Til tross for at flere passasjerer godtok at bagasjen ble fjernet fra flyet, ble flygningen til slutt kansellert klokka tre på natta, skriver australske medier.
- Da to timer hadde gått var vi veldig frustrerte. De holdt fortsatt på med papirarbeid. Halv to på natta ble det ille. Det ble ikke tilbudt noe mat. De sa i grunn at flyet var for tung til å ta av på den korte rullebanen, eller noe sånt, sier en kvinnelig passasjer til radiostasjonen 3AW Radio, gjengitt av The Australian.
Slakter Qantas
De skal heller ikke ha fått noen beskjed om tidspunkt for neste flygning til Los Angeles.

Slår alarm: - Bekymringsfullt
- Alle som bodde i Melbourne fikk beskjed om å ta en taxi hjem. Det ble ikke gitt noe informasjon om når vi skulle møte opp igjen, sier kvinnen til radiokanalen.
Videre slakter hun flyselskapets kundeservice og håndtering av hendelsen.
- De hadde åpenbart ingen beredskapsplan, og de var aldri et steg foran.
Australske medier har bedt Qantas om en kommentar, men har foreløpig ikke fått besvart henvendelsene.
Derfor skjer det
Hvorfor får man aldri lov til å forlate flyet i liknende tilfeller som ovennevnte?
DinSide har spurt pressesjef i SAS, Tonje Sund. Hun sier at det korte svaret på spørsmålet er at man ønsker å være klar til takeoff når man får klarsignal til det.

Settes på bakken
- Det tar tid å boarde og de-borde et fly, så hvis man får klarsignal for å ta av, vil det forsinke avgangen ytterligere dersom man må starte ombordstigning en gang til, forklarer Sund.
I verste fall kan man miste avgangstida (slot-tida), og dermed risikere å måtte vente enda lenger.
- Alle tjener på å unngå flere runder med boarding og de-boarding, påpeker hun.
- For passasjerenes skyld
Sky News har snakket med Sean Tipton, talsperson for britisk reisebyråforening. Han forklarer man ikke alltid får vite lengden på forsinkelsen.

Debatten raser
Flyet kan få en ny avgangstid, for så å bli forsinket igjen. Da må flyet være klart når det kommer en ledig avgangstid, skriver nyhetsnettstedet.
- Det er åpenbart irriterende hvis du sitter på en fly på bakken i to eller tre timer, men det er faktisk for passasjerenes skyld, uttaler Tipton.